Mianem Nieumarłych określa się ludzi, którzy przedostali się na Skrawek, ale energia magiczna szczególnie na nich wpłynęła.
Nieumarli się nie starzeją, nie mogą też umrzeć ze starości nawet, jeżeli na Skrawek przedostali się jako staruszkowie. Nie są wrażliwi na choroby, na które można zapaść na Skrawku, a na dodatek są w stanie uleczyć swoje rany zadane aimeziowską bronią. Nazywani są Nieumarłymi z tej przyczyny, że Tubylec nie jest w stanie wyczuć ani usłyszeć bicia ich serca. Wbrew pozorom nie są jednak nieśmiertelni - nie są odporni na ogień ani na poważne urazy głowy. Magia Nieumarłego może zostać ograniczona - o tym więcej w osobnym temacie.
Można pogrupować ich według posiadanych zdolności:
Rodzą się bez żadnych cech odróżniających ich od ludzi. Wraz z wiekiem jednak zyskują zdolność do stawania się coraz mniej widzialnymi. W wieku około piętnastu lat są w stanie stać się całkowicie niewidzialni. Co ciekawe, jeżeli w chwili uaktywnienia swej zdolności trzymają coś w rękach, ów przedmiot również stanie się niewidoczny - dotyczy to jednak jedynie przedmiotów martwych.
Gwiezdni to istoty zdolne do teleportacji. Ich cechą szczególną jest dziwna właściwość skóry: przeważnie od dwunastego roku życia ich ciała zaczynają pokrywać się mapą miejsc, do których przeniósł się dany Gwiezdny, a w dotyku stają się nadzwyczaj zimne.
Tancerze potrafią swoimi ruchami zmuszać innych do posłuszeństwa. W ten sposób umieją kontrolować kilka osób naraz - kontrola większej ilości również jest możliwa, jednak bardzo wykańcza psychicznie i fizycznie Tancerza. Należy nadmienić, że Tancerz może nawet umrzeć z wyczerpania spowodowanego kontrolą zbyt wielu osób.
Inaczej po prostu wampiry. Spragnieni są krwi, aczkolwiek zdarzają się wśród nich osobniki, które gustują w krwi Nieumarłych, Zmienionych, zwierząt lub jedynie ludzi - inni nie są tacy wybredni. Charakteryzują ich dwa długie kły wyrastające z górnej szczęki, niezwykła bladość skóry i wrażliwość na światło. Po ich ugryzieniu pozostają dwie rany, a ofiara traci przytomność, by obudzić się jako wampir. Należy dodać, że niekiedy zdarza się, że wampir uzależni się od krwi danej osoby.
Nieumarli się nie starzeją, nie mogą też umrzeć ze starości nawet, jeżeli na Skrawek przedostali się jako staruszkowie. Nie są wrażliwi na choroby, na które można zapaść na Skrawku, a na dodatek są w stanie uleczyć swoje rany zadane aimeziowską bronią. Nazywani są Nieumarłymi z tej przyczyny, że Tubylec nie jest w stanie wyczuć ani usłyszeć bicia ich serca. Wbrew pozorom nie są jednak nieśmiertelni - nie są odporni na ogień ani na poważne urazy głowy. Magia Nieumarłego może zostać ograniczona - o tym więcej w osobnym temacie.
Można pogrupować ich według posiadanych zdolności:
Niewidzialni Przyjaciele
Rodzą się bez żadnych cech odróżniających ich od ludzi. Wraz z wiekiem jednak zyskują zdolność do stawania się coraz mniej widzialnymi. W wieku około piętnastu lat są w stanie stać się całkowicie niewidzialni. Co ciekawe, jeżeli w chwili uaktywnienia swej zdolności trzymają coś w rękach, ów przedmiot również stanie się niewidoczny - dotyczy to jednak jedynie przedmiotów martwych.
Gwiezdni
Gwiezdni to istoty zdolne do teleportacji. Ich cechą szczególną jest dziwna właściwość skóry: przeważnie od dwunastego roku życia ich ciała zaczynają pokrywać się mapą miejsc, do których przeniósł się dany Gwiezdny, a w dotyku stają się nadzwyczaj zimne.
Tancerze
Tancerze potrafią swoimi ruchami zmuszać innych do posłuszeństwa. W ten sposób umieją kontrolować kilka osób naraz - kontrola większej ilości również jest możliwa, jednak bardzo wykańcza psychicznie i fizycznie Tancerza. Należy nadmienić, że Tancerz może nawet umrzeć z wyczerpania spowodowanego kontrolą zbyt wielu osób.
Krwiopijcy
Inaczej po prostu wampiry. Spragnieni są krwi, aczkolwiek zdarzają się wśród nich osobniki, które gustują w krwi Nieumarłych, Zmienionych, zwierząt lub jedynie ludzi - inni nie są tacy wybredni. Charakteryzują ich dwa długie kły wyrastające z górnej szczęki, niezwykła bladość skóry i wrażliwość na światło. Po ich ugryzieniu pozostają dwie rany, a ofiara traci przytomność, by obudzić się jako wampir. Należy dodać, że niekiedy zdarza się, że wampir uzależni się od krwi danej osoby.